Czyli "profesjonalizm wysokich lotooofff" by aso wszelkiej maści nie jest jednak domena III/III,5 RP?! :szeroki_usmiech
Chciałbym kupić Octavię I z motorem 1.6 - co radzicie?
Zwiń
X
-
Chciałbym kupić Octavię I z motorem 1.6 - co radzicie?
Witam,
To mój pierwszy post, więc wszystkich chciałbym serdecznie przywitać. Ale do rzeczy:
Nieuchronnie zbliża mi się czas wymiany auta na większe: mam teraz Golfa i chciałbym pozostać w "rodzinie", więc myślę o Octavi. Mam około 16.000-18.000 zł, więc stać mnie jedynie na benzynke 1.6 z pierwszych lat produkcji. Chciałbym kupić 100KM, bo w obecnym aucie mam 75 KM z gazem i to poprostu "nie jedzie". Czy trudno znaleźć takie auto?
Tu następna uwaga: z uwagi na chęć ogrananiczenia kosztów (miesięcznie jeżdżę około 3.500 km) chciałbym założyć gaz - wiem, że tu najbardziej pasuje sekwencja, ale oglądałem ostatnio GLX 100KM ze zmienionym na stalowy kolektorem i II generacją i wydawało się, że "to działa" - macie jakieś doświadczenia w takim "cudowaniu"? Czy Octavia ma jakieś miejsca, gdzie często występuje rdza (pytanie chyba retoryczne, bo nie widziałem na takim aucie żadnej rudej)? Co niszczy się szczególnie często w zawieszeniu i jakie są koszty naprawy? Czy skrzynie biegów w tym silniku są rzeczywiście dość awaryjne? I może znacie kogoś, kto ma w okolicach Warszawy lub Katowic jakiś ciekawy egzemplarz do sprzedania?
-
-
Mam 1,6 101 KM z LPG.
Założyłem sekwencję BRC i powiem Ci, że najlepiej jak zapomnisz o jakichkolwiek zabawach ze 'starą' instalacją i jakimiś dodatkowymi przeróbkami. Zapłacisz jak za zboże, a w przypadku "BUM!" koszta CIę zabiją i będziesz sobie w brodę pluł.
JA zapłaciłem 3600 zł i oszczędność 1,5 tys zjedzona zostałaby zapewne przez przeróbki
pozdrawiambyła O1 1,6 102 KM
była O1 1,9 TDI 90 KM
była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
był Citroen Berlingo 1,6 HDI
jest Ford Tourneo Courier
Komentarz
-
-
a ja mam 1,6 75km + OMEGAS-A i wcześniej jeżdziłęm na gazie kilkoma autami ( oczywiście LPG) i raczej na przeróbę metalowy kolektor + instlka II gen. nie zdecydowałbym się , to nie będzie jeżdzić, za dużo czasu stracisz w warsztatach na poprawkach regulacjach i itp. strcisz dużo czasu i kasy, lepiej założyć gas IV gen w sprawdzonym ( dobrym) zakładzie i będziesz śmogał aż miło.
75km w octavii to mało, przy 100 konikach też nie będzie dużej poprawy w dynamice lepiej poszukaj 2.0 115 km i gazuj ( djczas mnie wyprzedził :wink: )
Mam swoją octę do sprzedania ale troszkę wyższy przedział cenowy :wink:
Komentarz
-
-
bezduszny
Sugeruję zamiast 1.6 dołożyć ciut kasy i kupić 2.0 8v... bardzo udany silnik i jeden z lepszych "do tuningu podtlenkiem El Pi Dzi"
Komentarz
-
A powiedzcie mi jeszcze, czy w "polskich" GLX-ach 1.6i z 1998 roku wkładane były tylko motory 75KM, czy też 100KM? Bo z pewnym zaciekawieniem patrzę na to auto http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1526198, ale od właściciela nie mogę wydobyć informacji o moc (a tak naprawdę to właściciel nie odbiera telefonu).
PS.: Wiem, że przebieg i cena są podejrzanie niskie.
Komentarz
-
-
Sigma_74
zgadzam sie z dj czasem, jesli juzto tylko 2.0 albo 1.8T, a to że droższa, cóz... może ewentualnie diesla sobie kup.
Komentarz
Komentarz